بر روی لینک زیر کلیک و در مورد پیست اسکیت پارک لاله امتیاز و نظر خود را ارائه کنید.

لینک

سال 1389 نخستین پیست پاتیناژ طور(یخ اکولوژیک یا مصنوعی) در کنار ساعت بزرگ پارک آب و آتش (حضرت ابراهیم علیه السلام) به منظور توسعه ورزش هایی همچون اسکیت روی یخ مسیر کوتاه، پاتیناژ، هاکی روی یخ و کرلینگ (انداختن گوی روی یخ) با سرمایه گذاری آقایان سعید مادرشاهی(زیگورات) و آقای نیرومند  توسط شرکت "بازرگانی نیرومند" و همکاری با یک شرکت اسپانیایی و بهره مندی از توان تخصصی شرکتی آلمانی در مساحت تقریبی 300 متر مربع احداث و به بهره برداری رسید. اما دوام چندانی نیافت.

عکس هایی از پیست پاتیناژ روی یخ مصنوع آب و آتش که دیگر وجود ندارد.

 http://s9.picofile.com/file/8303786984/ab_o_atash1.jpg

http://s9.picofile.com/file/8303787018/abo_atash8.JPG

و حالا به تازگی در سمت درب شرقی دریاچه چیتگر رینگ کوچکی به مساحت 17*30 دقیقاً یادآور همان پیست پاتیناژ آب و آتش است ولی امیدوارم که سرنوشتی مشابهه با آن پیدا نکند. جنس کف این نوع پیست ها از پلاستیک فشرده تزریق شده ساخته شده و هر 10 الی 15 روز نیاز به ترمیم سطحی با مواد خاص روغنی دارد. از نظر ظاهری چیزی شبیه به کفی کیک های تولد است و برخی آن را به عنوان "پ.پ.بادی" می شناسند.

لینک تصویر هوایی از پیست روی یخ مصنوعی دریاچه چیتگر

عکس هایی از پیست پاتیناژ روی یخ دریاچه چیتگر

 http://s8.picofile.com/file/8303787142/patina_chitgar_lake3.jpg

سال 1391 اسکیت پارک آب و آتش در مساحت تقریبی 4000 متر مربع به عنوان بزرگترین اسکیت پارک خاورمیانه افتتاح شد.

عکس هایی قبل از احداث پیست اسکیت پارک آب و آتش

http://s8.picofile.com/file/8303787000/abo_atash2.JPG

حالا برای بار دیگر اسکیت پارکی زیبا در پارک نهج البلاغه تهران احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته که دیدنش خالی از لطف نیست.

عکس های اسکیت پارک بوستان نهج البلاغه

 http://s9.picofile.com/file/8303787126/nahjol1.jpg

http://s9.picofile.com/file/8303787134/nahjol2.jpg

لینک معرفی گوگل از اسکیت پارک بوستان نهج البلاغه

به لینک زیر سر بزنید و پیست هایی را که میشناسید  در قسمت نظرات معرفی کنید تا دسترسی راحتی برای دوستان فراهم شود.

معرفی پیست های اسکیت

بد نیست کمی هم در مورد سایت فدراسیون سخن برانیم

اولین صفحات سایت در تاریخ 21 تیر ماه سال 1386 یعنی دوسال بعد از تاسیس فدراسیون (4 شهریور 1384)   بر روی فضای مجازی بالا آمد و عملاً تا سایت شکل و شمایلی پیدا کند دو سالی زمان برد و سالها بر همین منوال گذران میکرد و نهایتاً به تغییر عکس هِدر و افزودن گزینه ای کناری و تبلیغ و ... اکتفا می نمود.

 http://s9.picofile.com/file/8303787176/skate_web_oldest.jpg

بخش سامانه هوشمند سایت و نحوه ثبت نام در دوره های آموزشی هم که مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار داشت و دارد.

 http://s8.picofile.com/file/8303787068/fed_old.jpg

تا اینکه در سال جاری(1396) ظاهر سایت تا حدودی ساده تر و برای بارگذاری سبکتر شد. اما مشکلات عدیده آن همچنان باقی است و تنها لباسی نو بر تن بیمارش پوشانده شده است.

http://s9.picofile.com/file/8303787042/fed_new.jpg

و در نهایت هم استعفای دسته جمعی و ناگهانی دوستان عزیز تیم ملی هاکی

 http://s8.picofile.com/file/8303787034/estefa.jpg

چند روز پس از برگزاری انتخابات فدراسیون پیست اسکیت مجموعه انقلاب به همراه متعلقاتش بعد از سالها به مزایده سپرده شد.

 http://s8.picofile.com/file/8303787100/mozayedeh.jpg

و چند روز بعد هم (24 مرداد 1396) دوستانی که سالها در عرصه اسکیت هاکی جوانی خود را سپری کرده بودند به ناگاه با اعلام اتمام مسئولیت خود استعفا دادند وآنچه در ظاهر امر به نمایش در آمده بیانگر حذف انحصار، عدم پایبندی به تعهدات فی مابین و ... بود و اینها همه ناشی از عدم وجود زیرساخت های مناسب تشکیلاتی و نظارتی است و اهمیت دو موضوع که:

اولاً از پیشکسوتان یک عرصه به درستی استفاده نمیشود و روند شغلی آنها با تضمین مالی ارتقا پیدا نمیکند و در آینده متهم به انحصارطلب بودنی میشوند که ناشی از تخصصشان بوده و عمری که به پای کار و حرفه خود گذاشتند و ثانیاً رعایت اخلاقیاتی همچون اخلاق علمی، کاری، ورزشی و... که کاستی آن به وضوح در جامعه مشهود است.

و روز بعد شائبه ها با بیان کاوه عزیز به پایان میرسد:

«دلیل استعفای ما ایجاد فضای بهتر و انگیزه مضاعف در جهت رشد اسکیت کشور است و ما به صورت داوطلب یک دهه در خدمت ورزش اسکیت بودیم و اکنون نیاز است نیروهای تازه نفس با انگیزه ای مضاعف وارد میدان شوند و برای رشد و توسعه این ورزش گام های موثری بردارند.

علت استعفای من و تیم کاریم به هیچ عنوان نارضایتی یا مخالفت با فدراسیون و رییس جدید این مجموعه نیست چرا که بهمن محمدرضایی از دوستان قدیمی ما بوده و برای وی احترام بسیاری قائل هستیم.

اسکیت هاکی رشته ای متفاوت است و با رشته‌هایی از جمله فوتبال یا رشته های دیگر که در آن پول های بسیاری وجود دارد فرق دارد. ما در این مدت از جان و دل خود مایه گذاشتیم اما در این برهه زمانی نیاز است تیمی تازه نفس و با انگیزه جایگزین شود تا حرکت رشد و موفقیت اسکیت سرعت بیشتری بگیرد.

یکی از این موضوعات مهم در این میان بحث استعفا کردن است. اعتقاد ما این است که یک سمت در فدراسیون اسکیت یا هر فدراسیون دیگری ارث پدری نیست و این باید باب شود و خود مربیان و کادر فنی بعد از مدتی که توانستند برنامه های خودشان را اجرایی کنند، خودشان بیایند و جایگاه را بدهند به افراد دیگری. یعنی همین کاری که ما کردیم. اعتقاد ما این است که اگر این فرهنگ جا بیفتد خیلی اتفاقات تغییر خواهد کرد.

آقای بهمن محمدرضایی دوست نزدیک این گروه هست و ضمن اینکه با مدیریت وی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. حق رییس یک مجموعه است که پس از انتصاب بدون هیچ فشاری تیم کاری اش را انتخاب کند و ما هم در کنار وی خواهیم بود. کما اینکه من به دعوت او به عنوان عضو هیات رئیسه به فدراسیون اسکیت وارد شدم و امروز نیز کمک خواهم کرد.»

و من میدانم که روح انسانهای بزرگ بیهوده اینگونه ظرفیت نیافته، چراکه مهربانیشان از خود گذشتگیشان را میسازد تا جایی که خویشتن را بی هیچ منّتی بی مهابا مصروف دگران میکنند و متحمل ناملایماتند، با تبسمی دائمی بر روی لب هایشان  "مصطفی علیمحمدی - 26 مرداد 96"

 http://s8.picofile.com/file/8303787076/kaveh.jpg

 

مرتبط:

تجزیه و تحلیل اوضاع اسکیت

آدرس فدراسیون اسکیت

نوستالژی در اسکیت

پیشکسوتان اسکیت

انتخابات فدراسیون