به ‌نام خداوند جان و خرد

 

تن زنده والا به ورزندگی است

که ورزندگی مایه زندگی است



ضمن عرض سلام و خیر مقدم و خوشامدگویی خدمت؛

  • شهردار محترم منطقه 3 تهران جناب آقای سلیمی و هیئت همراه
  • ریاست محترم فدارسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران جناب آقای بهمن محمدرضائی
  • قهرمانان و پیشکسوتان عرصه اسکیت
  • بازیکنان و خانواده محترم اسکیت‌سواران

امروز مفتخریم که با مساعدت و همیاری مسئولین وقت، همراهی شما حضار و عزیزان محترم و به همت اعضای آکادمی اسکیت امید تهران بعد از قریب به 30 سال، زمین اسکیت روباز بوستانی را احیا کنیم که در اواخر دهه 60 هجری شمسی و بعد از مجموعه سرپوشیده شهید چمران (بولینگ عبدو سابق) سرآغاز اسکیت ایران بوده است.

با یک نگاه اجمالی و تخصصی میتوان اسکیت ‌سواری را از دو جنبه یا بعد قهرمانی و عمومی مدنظر قرار داد که هر دو بعد موضوع همواره دغدغه مسئولین و متولیان امر بوده است.

بعد عمومی:

متاسفانه سبک زندگی ماشینی، امروزه همه اقشار در سنین مختلف را به سمت عدم ورزش و بی‌تحرکی سوق داده و این موضوع اثرات سویی همچون انواع بیماری های ساختاری و اسکلتی و حتی روانی مثل افسردگی و دلزدگی نسبت به زندگی را همراه با هزینه‌های هنگفت برای ملت و دولت به وجود آورده است.

درحالیکه ورزش در بعد همگانی و عمومی نقش بسیار مؤثری برای سلامت جامعه دارد و رسالت ما نیز همواره بر آن بوده که بر نشاط ورزش و ورزشکاران را بیفزاییم. باید تلاش کرد کل جامعه را برای سلامتی و نشاط، به ورزش دعوت کنیم.

گسترش و رشد فرهنگ ورزش در خانواده و تشکیل خانواده ای سالم، شاد و توانمند مستلزم حمایت بخشهایی همچون وزارت ورزش، شهرداریها و بخش خصوصی است.

که خوشبختانه باحمایت‌ها، پیگیریها و پیشتازی قدرتمند شهردار محترم جناب آقای سلیمی در این خصوص شاهد افتتاح یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ ورزشی در منطقه سه هستیم و امید آن است آکادمی اسکیت امید تهران در پرتو الطاف الهی و تلاش‌های بی‌دریغ مسولین منطقه و فدراسیون اسکیت بتواند گامهای بعدی را مستحکم تر و با اقتدارتر بردارد.

 

 

بعد قهرمانی:

با توجه به اینکه در دنیای امروز ورزش، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، خود به خود پا را از مرزها فراتر گذاشته، وقتی میلیونها بیننده مسابقات انفرادی و یا تیمی در مسابقات مختلف داخلی و خارجی را دنبال می‌کنند ورزشکاران مروج اخلاق و فرهنگ ایرانی و اسلامی در سطح کشور و حتی جهان خواهد بود. در ورزش قهرمانی رقابت در کنار رفاقت، وحدت، اعتماد، کمک به یکدیگر عامل پیروزی خواهد بود.

زمینها و پیستهای روباز اسکیت احداث شده در بوستانها با کارکردی مشابهه زمین‌های خاکی فوتبال در دهه پنجاه، به عنوان دروازه‌های اصلی ورود خانواده‌ها جهت نقش آفرینی در عرصه اسکیت‌سواری محسوب میشوند و نقشِ بسزای توسعه چنین اماکن و فضاهایی علاوه بر آنکه باعث اعتلای ورزش همگانی و خانوادگی در سطح جامعه می‌گردد، زمینه‌ساز استعدادیابی و کشف توانایی‌های بالقوه برای بهره‌برداری در عرصه قهرمانی را نیز به وجود می‌آورد. شاهد این امر هم قهرمانان فعلی کشوراند، که اکثریت غریب به اتفاق، اسکیت‌سواری خود را از همین پیستها شروع کرده‌اند.

آکادمی اسکیت امید تهران هم از سال 1378 و با همراهی انجمن اسکیت وقت که در آن زمان به عنوان تشکیلات رسمی جامعه اسکیت، در ذیل فدراسیون ورزشهای همگانی اداره می‌گردید فعالیتهای خود را با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ورزش در قالب اسکیت ‌سواری خانوادگی آغاز نمود که راهی بس طولانی را در این زمینه خواهد داشت که ان‌شالله به نمایندگی از طرف شهردار محترم، اهالی شریف منطقه، کلیه پرسنل، مربیان، مدیران جامعه ورزشی گام های تحقق این رسالت و خدمت به گسترش ورزش اسکیت خانوادگی را به آرزوی گسترش روز افزون چنین اقداماتی در کوچه کوچه این مرز و بوم دنبال خواهد نمود.

اما پس از تشکیل فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران در دوم شهریور سال 1384 آکادمی اسکیت امید تهران با فراهم کردن مجموعه‌ای کاملتر از خدمات و امکانات مناسب همچون بهره‌گیری از مربیان با تجربه، علمی (آشنا به علم روز اسکیت) و تجهیزات و برندهای دارای استاندارد آموزشی و پزشکی شرایطی ایده‌آل برای ورزشکاران و به‌خصوص خانواده محترم آنها فراهم نمود تا نقش کوچکی در سلامت و نشاط اقشار مختلف جامعه و خانواده‌ها به عنوان رکن اصلی تشکیل دهنده جوامع داشته باشد.

علی ایحال تلاش‌های تیم اجرایی آکادمی اسکیت امید تهران با ظرفیت حداکثری همچنان ادامه دارد تا علاوه بر ارتقای سلامت جامعه و ترویج فرهنگ ورزش آنهم به صورت خانوادگی، زمینه‌ساز اتفاقات خوب و درخشانی همچون کسب قهرمانی آسیا که برای رشته اینلاین هاکی و در سال 1397  محقق گردید باشد و به امید آنکه قهرمانی‌هایمان را با پهلوانی، جوانمردی که اسوه حسنه آن مولای متقیان امیر المومنین علی علیه السلام است عجین کنیم ان شا الله

درپایان ضمن تشکر مجدد از همه و بخصوص حضور جناب آقای سلیمی شهردار محترم منطقه سه خاطر نشان می‌کنم؛

ما از ورزش لذت می بریم چرا که با ورزش هست که بسیار می آموزیم. نه فقط برای ورزش بلکه برای زندگی می‌آموزیم. احترام، نظم، روحیه کار تیمی را یاد میگیریم و می آموزیم چطور برنده شویم و چطور در برابر باخت تلاش بیشتری انجام دهیم. یاد میگیریم به داوران، حریفان و همه  احترام بگذاریم. یاد میگیریم شکست قابل جبران است.  یاد میگیریم چطور بیاندیشیم و به آمالمان فکر کنیم، چطور به زندگی فکر کنیم و زندگی کنیم.

پی نوشت:

فیلم سخنرانی مراسم افتتاحیه پیست اسکیت پارک ملت

فیلم تبلیغاتی مراسم افتتاحیه پیست اسکیت پارک ملت در برنامه تهرانگرد شبکه پنج (تهران)

تیزر مراسم افتتاحیه پیست اسکیت پارک ملت (خوشامدگویی و استقبال)

خبر روزنامه همشهری از افتتاح پیست اسکیت پارک ملت

مجموعه تفریحی و ورزشی قصر یخ

آکادمی اسکیت امید تهران

 

پارک ملت صاحب بزرگ‌ترین پیست اسکیت شد.

پیست اسکیت در زمینی به متراژ ۸۱۰‌مترمربع در ضلع شمال شرقی پارک ملت برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی افتتاح شد.

شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه این پیست از جمله پروژه‌های مشارکتی ورزشی در تهران است، گفت: «هدف شهرداری تهران این است که با همکاری دست‌اندرکاران ورزشی پروژه‌هایی را در دستور کار قرار دهد تا زیرساخت‌های برخی از ورزش‌ها که چندان معرف حضور شهروندان نیست در مناطق افزایش یابد. به همین منظور ۴ ماه پیش فراخوان عمومی برای زمین پارک ملت ارائه شد و آکادمی اسکیت امید در این فراخوان برنده و پروژه به‌صورت مشارکتی انجام شد.»

«مصطفی سلیمی» افزود: «این زمین استفاده فرامنطقه‌ای دارد و استانداردهای فدراسیون اسکیت در آن رعایت شده است. این پیست با کفی از جنس بتن الیافی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکیت در پایتخت به شمار می‌آید و قابلیت برگزاری مسابقات اسکیت مناطق ۲۲‌گانه تهران را دارد. این پیست با ظرفیت ۷۰ نفر از ۳۶‌مترمربع جایگاه تماشاچیان برخوردار است. در این محل آموزش‌های ابتدایی برای دوستداران مبتدی این ورزش برگزار می‌شود.» سلیمی درباره ظرفیت‌های ورزشی منطقه ۳ گفت: «منطقه ۳ از لحاظ ساختاری، اقتصادی و سیاسی موقعیت خاص نسبت به سایر مناطق پایتخت دارد. در این منطقه چندان زمین بدون استفاده وجود ندارد که بتوان برای افزایش ظرفیت‌های ورزشی از آن استفاده کرد. با این همه در حال شناسایی زمین‌هایی برای این منظور هستیم. فعلاً با توجه به کمبود فضای ورزشی، از بوستان‌ها برای‌ ترویج فرهنگ شهروندی و رشته‌های خاص بهره ‌خواهیم برد.»